Dolc’Amore; een nieuw merk en een
bijzonder concept
‘Tijd om de sierteeltketen andersom in te richten’
Na een lange voorbereidingstijd lanceerde Gert van der
Pligt in november 2014 het consumentenmerk Dolc’Amore. Binnen het concept is
ruimte om ook andere bloemen en planten en woonaccessoires aan te bieden.
Volgens de potplantenteler kopen consumenten geen plant, maar een product dat
aansluit op beleving en sfeer.
Lang verkocht Gert van der
Pligt bloeiende potplanten. Sinds kort verkoopt hij beleving, zo legt hij uit. Met
een glimlach toont hij een chique zwarte display voor de winkelvloer. Daarop
staan verschillende bloeiende planten in trendy cadeau verpakking, maar ook
flesjes plantenvoeding, kokospads om planten te verpotten, potten, vaasjes en
andere woonaccessoires.
In november showde hij zijn
nieuwe lijn met de naam Dolc’Amore op de Flora Holland Trade Fair en direct was
de interesse van aspirant kopers gewekt. De hele presentatie is gebaseerd op uitvoerig
onderzoek onder consumenten en speelt in op de huidige woontrends. Dat is de
filosofie om het merk te laden. Gert heeft het goed begrepen; consumenten
zoeken een plant die past bij de sfeer in huis en daar wil hij op in springen
met Dolc’Amore. “Het is voor mij een droom die na tien jaar uitkomt”, vertelt
hij.